Doelstelling en Visie

Doelstelling van Stichting H.U.L.P.
Wij zijn een stichting die de naam draagt  “stichting H.U.L.P.”. Stichting H.U.L.P. staat voor Hulp vanuit het hart Unieke aandacht Liefde en Positiviteit. We geloven in de capaciteit van elk individu, daarom staat ontwikkeling van elk mens bij ons centraal.

Wij willen de posities van mensen in de achterstandswijken met problemen op verschillende  leefgebieden versterken, door onder meer  de zelfredzaamheid te vergroten, burgerlijke participatie te stimuleren en  het voorkomen van isolement. Deze mensen, in het bijzonder mannen, zijn vaak van niet westerse afkomst en hebben weinig tot geen  toegang  tot de arbeidsmarkt. Dit is vaak het gevolg van weinig scholing in het land van herkomst en daardoor ook de Nederlandse taal niet machtig zijn.

Visie
De visie van de stichting is ieder individu de gelegenheid te geven om zijn of haar capaciteiten te ontwikkelen. De visie bestaat uit het voorkomen van isolement en depressie door het op tijd signaleren en aanpakken van de problemen.