Missie van de stichting

Onze missie zal  zijn mensen:

• de gelegenheid geven onder begeleiding aan zichzelf te werken
  • zich te laten ontwikkelen door middel van scholing en zo toegang te krijgen tot werk of eigen onderneming;
  • geestelijk te ontwikkelen, ieder individu binnen zijn geloof of overtuiging
  • door middel van sport en gezondheidsvoorlichting te laten werken aan hun gezondheid
  • zich bewust te laten worden van hun culturele achtergrond d.m.v. het organiseren van multiculturele activiteiten.

Om onze doelen te bereiken gaat stichting H.U.L.P. de volgende diensten leveren:

• Individuele begeleiding
  • Bemiddeling tussen instanties
  • Ambulante zorg
  • Het houden van juridisch en een algemeen maatschappelijk spreekuur
  • Het geven van groepsvoorlichting over gezondheid en over andere onderwerpen waar vraag naar is
  • Het geven van Nederlandse lessen voor beginners
  • Het bieden van ondersteuning m.b.t. de opvoeding
  • Het bieden van budgettraining, samenwerking met verschillende organisaties en instanties, zowel nationaal en internationaal.

De stichting onderscheidt zich door haar eigen manier van werken. Wij zijn van mening dat elk individu zijn talenten bezit en deze  ook wilt  ontwikkelen. Hierdoor zullen wij ervoor zorgen dat  de zorg die wij verlenen  moet aansluiten op zijn/haar wensen en behoeften. De  hulp-/zorgverleners denken mee met de cliënt bij het maken van activiteiten- en begeleidingsplannen evenals de werkplanning.

Stichting H.U.L.P.  werkt cliëntgericht met als doel cliënten voldoende te laten participeren binnen de samenleving. Om deze doelen te bereiken gaan wij samenwerkingsverbanden aan met verschillende expertises, zoals:

1. onderwijsbureaus
  2. thuiszorgorganisaties